Z vlakom po Sloveniji

Prevozi tovora po Sloveniji

Vlak je v Sloveniji precej priljubljeno prevozno sredstvo, čeprav radi nergamo zaradi zamud in gneče, pa tudi slabega stanja infrastrukture in vlakov. Železniški prevozi še vedno cvetijo, saj na Slovenskih železnicah redno beležijo okoli 15 milijonov potnikov letno. Seveda pa se na železnici opravljajo tudi prevozi tovora po Sloveniji, predvsem je pomembna povezava z Luko Koper, pa tudi drugod po državi najdemo pomembna izhodišča in cilje za železniški tovorni promet.

Kaj torej ponujajo slovenske železnice? Tako potnikom kot tovoru omogočajo doseganje destinacij po celi državi. Ne glede na to, da je Slovenija precej majhna, pogosto ni enostavno potovati po državi, železnica pa predstavlja idealno rešitev za vse kotičke, do katerih sega. Na severozahodu je moč priti do Jesenic, na jugozahodu vse do Obale s povezavo za Novo Gorico in naprej v Italijo, na jugovzhodu se lahko zapeljemo na Hrvaško ali vsaj do Dobove, na severovzhodu pa vse do Hodoša. Železniški prevozi torej dokaj dobro pokrivajo celotno državo, nekoliko prikrajšani so le prebivalci Koroške. Seveda ne gre pričakovati, da bo železnica segala prav v vsak kotiček, zanimivo pa je spremljati tudi načrte za širitev železniškega omrežja.

Kaj pa železniški prevozi tovora po Sloveniji? Infrastruktura dopušča doseganje istih destinacij, nekaj omejitev pa seveda postavljajo sami vlaki oziroma vagoni, ki se uporabljajo za prevoz tovora. Tovorni železniški prevozi so seveda v domeni večjih podjetij in prevoznikov, ki tovorijo večje količine razsutega tovora ali pa kontejnerje. Je pa področje precej dobro urejeno, možno je organizirati redne prevoze, pa tudi izredni prevozi tovora po Sloveniji ponujajo ugodne opcije preko železnice. Seveda ne bo šlo brez izpolnjevanja obrazcev in plačevanja ustreznih dajatev, a za enostavne prevoze je čisto možno, da ne bo potrebna pomoč logističnega podjetja, ki bi tak prevoz organiziralo, temveč se lahko s tem povezanih opravkov lotimo kar sami.