Optimizacija spletnih trgovin

Stationary Office Desk Messy Concept

Čeprav ima spletna trgovina zelo očiten namen, se pogosto zgodi, da ni dobro prilagojena svoji nalogi. Dobro oblikovana in opremljena trgovina bo veliko bolj učinkovita, zato se splača v optimizacijo vložiti veliko truda in denarja, in to že v samem začetku, ko se trgovina načrtuje – optimizacija strani namreč že v tej fazi zahteva nekatere prilagoditve in posege.

Poznamo različne vrste optimizacije. Če ta izraz omenimo v povezavi s spletnimi stranmi oziroma trgovinami, mislimo običajno na optimizacijo za spletne iskalnike. To so postopki, ki izboljšajo uvrstitev spletišča med rezultati spletnih iskalnikov. Tovrstna optimizacija je seveda zelo pomembna za trgovine, saj kupci prav z iskalniki iščejo informacije in ponudbo izdelkov oziroma storitev. Dobro optimizirana spletna trgovina ima zagotovljen stalen dotok zainteresirane publike, ki je seveda ključnega pomena za uspešno obratovanje spletišča na dolgi rok. Zelo relevantni so za trgovine nekateri napredni optimizacijski ukrepi, na primer optimizacija za daljše in manj iskane ključne besede – kupci pogosto iščejo zelo specifične izdelke in informacije o njih, tako da se splača optimizirati tudi te.

Optimizacija strani pa morda cilja tudi na samo vsebino spletišča. Pri tem si lahko obetamo različnih koristi, tako za uvrstitev v iskalnikih kot predvsem za delovanje strani in uporabniško izkušnjo. Spletna trgovina mora imeti eleganten in intuitiven nakupni proces, vsi postopki morajo biti hitri in enostavni. Največjo razliko je možno narediti v zaključku procesa, pri dejanskem nakupu, ko pridobivamo nujne informacije o kupcu, a že prej je treba nakupovanje kar se da olajšati. Tako lahko optimizacija strani vključuje prilagoditev navigacije in predstavitve ponudbe, dodamo lahko nove funkcionalnosti, na primer dodajanje v košarico z enim klikom, poskrbimo tudi za ustrezen slikovni material. Zelo pomembna so besedila, ki jih uporabimo za opis izdelkov. Vse to spada pod takšno optimizacijo, v končni fazi pa zagotavlja boljši učinek in odličen izkoristek prometa, ki ga imamo na spletni strani.